Thursday, November 11, 2010

128~Selokai-Seloki


Salam~ In tipati
hachoo seworam..
Kijam emas dibawa belayar~




Sempena minggu puisi-puisi ni,
jom kita berselokai~





Pagi yang indah cerah sekali,
buat grindeers semua selamat pagi,


Harapkan reenauza,

reenauza jadi art,


Dahulu parang sekarang besi,
Dahulu jambu sekarang seni,



"MELENTUR KHAI BIARLAH DARI SENINYA"



Lain jambu lain seni nya.



Api terang banyak kelkatu,
Masuk ke kamar bersesak-sesak,
Alangkah seni rasa hatiku,
Melihat khai bergincu berbedak.



Bulat air kerana pembentung, bulat khai kerana seni.



Yang kurik itu kundi,yang merah itu saga,

yang seni itu indie,yang glabah itu reenauza.



'Kalah jadi arang,menang jadi seni'

Sudah jambu berseni pula.



Daun nyiur daun semalu,

budak seni takle malu-malu...


Generasi emas dibawa belayar,
jambu seoram di atas peti,
Hutang emas boleh dibayar,
Hutang budi dibawa mati.




JAMBU DICINCANG TAKKAN PUTUS




Seni Di Frinjan Boleh Nampak, Jambu Depan Mate Wat Taktau Je


Kalau Seni Panjang Sejengkal,Pekan Frinjan Jangan Diduga



Runah pena jauh ke tengah,

Frimjam bercabang tiga,

Buat ape nak pergi jauh-jauh,

Kat dalam bilik pon dah berseni.





Buai laju laju,

Sampai pokok sena,

Woii,,!! tak yah nak jambu –jambu,

Kang gua campak atas pokok sena,




Rumah Pak Mamat di tepi sawah,

Pakai langsir berwarna biru,

Woi ! kai, tak yah nak buat muka lawa lah,

Muka kau dah cukup jambu.



Kajang Pak Malau kajang berlipat,

Kajang hamba mengkuang layu,

Kain baju, kai tak pernah lipat,

Macam mana tak nampak jambu.




Ada masa gua berseloka lagi,

selamat tengah hari,


sebelum berjumpa di lembaran yang akan datang,gua kasi satu bideo bonus.



video




Wassalam ~Out




p/s; sori lambat post, gua nak aplod bideo ni makam mase berejam-rejam. dari pagi sampai ke petang.

p/s 2 ; orang jambu selalu kena buli.,kahkahkha

7 comments:

  1. sabalun lagundi nan baselo,
    sabalun ombak nan badabue,
    sabalun sirangkak nan badangkiang,
    jubadak alah ado juo..
    idup anak seni!!!

    ReplyDelete
  2. sibongkah sibangkih nan bapunco,
    kamanakan ka mamak nan batali ka Limbago,
    budi nan basanda ka bana nan nyato,
    bana nan tagak sandirinyo..

    ReplyDelete
  3. satu perkataan untuk kalian.

    cilakak
    lahabau
    sial
    jahanam
    haram
    xbersunat

    eh,bnyak lak.

    ReplyDelete
  4. kahkahkah...serius LOL!
    hahahahaha...gua terhibur..adakah ini sesi hiburan malam minggu???

    syabas grintaa..time2 ponteng keje xtif plak lu hapdet blog..

    khai...tomell~

    ReplyDelete
  5. babi, bukan gua yang buuat!!!
    ade orang lain yang lagi jahat dari gua yg buat.
    ari ni sari suntuk gua tido jeh!
    betol,sumpah tipu..

    ReplyDelete

laju sikit taip tu woii!!!!