Saturday, November 6, 2010

118~ Takyah nak semangat sangat lah!



Salam ~Institusi
jepang kijam~
bbq land~kenyam


UNIQLO., FARENHEIT 88...
menatang apa tu woii???
dekat bermingu-mingu jugak gua dengar orang dok kecoh pasal menatang-menatang ni semua.
fesbuk, punggung bas, sokabar,redio semua ade pasal benda ni.

sebagai memenuhi prasyarat-prasayarat nak menjadi manusia urban dan indi sikit-sikit.
benda-benda macam ni gua kena folow.
balik je kerja gua terus merempit laju ke bukit bintang melalui jalan concrane.
sampai-sampai je dah magrib, sebagai muslim yang berat-berat ke arah sekular sembahyang magrib gua tolak tepi. Terjah UNIQLO DULU, yang lain-lain cerita kat akhirat kemudian!

lepas pusim-pusim cari tempat pakin moto yang sedap-sedap gua terus melulu masok Farenheit88 tu..(*gua suka menatang farenheit88 ni, sebab dia ade prepare tempat pakim motor untuk golongan kelas ketiga macam gua ni)

dari jauh lagi, gua tengok keadaan meriah kat depan kedai tu.., oram-oram ngan brader -brader polis bersepah., gua monolog dalam hati soram-soram..'sah ade konset ni!'.....
dalam kepala otak gua dok pikir artis jepom yang tengoh perfom, kalau tak monim musume mesti yui paling koman pon yuna indie tu laaa ( nama macam jepom bukan?)



sampai-sampai kat depam kedai...
celaks, oram tengah berfusu-fusu rufanya!
dem~
melepas gua nok tengok yuna indie tu.....



tengok dari depam kedai, takdela ramai sangat oram yang beratur,
gua pasang niat nak masok...!
doa masok UNIQLO, gua tak baca . tak sempat hafal...

pergi masok dekat sikit...
Fakin!!! ramai gila semoram tengah berator...
macam nak naik keretapi kat mid veli time hari sabtu plak!

dia bagi masok soram-soram jer...
kalau soram keluar,soram je la masok..
kalu 2 oram keluar, 2 oram je la bulih masok...
kalau 8 oram keluar, 8 oram la masok...
kalau 15juta oram yang keluar, 15juta laa oram yang masok makneya..!
woii!!takkan tu pom takleh paham kot!!??


Kedai ni punya fasad..
gile ayat-ayat interior..kahkahkah,
adakah ini blog interior-interior??


kalau eja dalam bahase jepom 4 huruf jer, guna bahasa rumi jadi 6...
main sihir ke apa ni?
gua syak oram jepom ni, vocab dia tak berapa banyak sangat ni..
tu yang jadi macam tu.


dia punya bilboard ,,besar gila ..
dok lowyat buleh nampak!
kalau gua ni seoram awek yang sweet dan cute sikit-sikit,
gua akan cakap macam ni kat iklan bilboard kedai ni......
"wah menarik la iklan ni, kreatif sangat! model laki tu pon hensem la",
tapi maaf, gua hanyalah seoram laki-laki......
sekadar perkataan 'tahi' bulehla gua ucap slow-slow.

Disebabkan semangat ingin tahu dan berbekalkan prinsip 'alang-alang datang'
hati gua keras nak beratur juga..
gua ikot barisan tu dari depan kedai sampai la masok dalam mall balik!!
gila babi panjang!!
longgar juga gua punya kepala lutut nak berjalan.

Yang tengah beratur dalam mall tu ade 3juta oram lagi.
ramai betol manusia lalai time-time maghrib ni...


masuk je dalam mall tu,
MASYAALLAH!!!!
gua terus lupakan semua gua punya prinsip, niat, gaya hidup, pengorbanan dan cita-cita.
takde maknenya gua turut sama jadi bodoh macam yang dok tengah berator panjam-panjam tu...
gua patah balik tempat pakim, start muto terus blah...
ada satu lagi misi pemtim yang gua nak setel kat uia!!!



sebelom balik tu gua sempat usha ape-ape yang patut....
usha dari luar je la.
dalam kedai, amoi tu muka dah rezak gila..
dok melipat kaen dari pagi buta lagi...

kat sebelah satu lagi..

cantik je susun....
kalau gua dapat masok ni , memang gua kucar-kacirkan semua ni.
gua mane buleh tengok benda-benda elok macam ni, sakit hati!!!


Yang ni pom sama, dapat buka-buka semua best ni,
pastu longgok tinggi-tinggi!

Kadang-kadang gua rase heran juga,
tak ke pelik dia jual baju-baju macam ni kat mesia nih...
kena ke???
mungkin kat k.lompo nih,ok lagi lah...
pakai ape-ape pon orang kata trend !, (* k.lompo ni gendong SLR atas bahu pon oram kate fesyen)
terai bayang, kalau gua pakai baju ni kat kelantan?
tak ke dipandang serom oleh masyarakat?
pakai pulak buat pergi sembahyang jumaat!,
nanti tak pasal-pasal orang tuduh gua datang dari masa depan...

yang ni orang panggil signboard je la kan..?
tak tau plak, kot-kot kalau ada yang panggil ni benda lain!
kapas ke, buku lima ke,spagheti ke takpom kaburetor!!

Ambik-ambik gambar bunga..,
dah rasa macam seorang lelaki periang pulak!


Pose nak bajet-bajet jer...
jangan lupa print gambar ni buat wallpaper.
susah nak dapat ni....

Sukelah tu..
Koram tak payah semayang maghrib buleh ar...
nak tunggu sampai subuh pom takpe!







****


Sebelum tidor malam tu,gua letak tangan atas dahi...
gua fikir secara masak-masak,
susah jugak nak jadi urban dan indie ni...
banyak benda nak kena folow ngan like.
berdasarkan pengalaman gua malam tu la.
kalau pasal benda lain gua kuram arif.
tak sanggup gua berator berejam-jam sampai lembik lutut semata-mata nak ikot trend.






Wasalam~out




p/s; nampak macam blog fesyen-fesyen bukan???
p?s 2; gambar tak lawa bukan sebab kamera lopek, ini adalah skill baru dalam dunia potografi.

No comments:

Post a Comment

laju sikit taip tu woii!!!!