Monday, October 4, 2010

77~ Peti Sejuk Indie

Salam~In
hai semoram
stabaz kijam




Ini adalah peti sejuk dalam opis gua. Peti sejuk ni keluaran panasonik, tadi gua ade gugle dia punyak specs kat internet.

(Gua kopi pes jer, malas nak translet)

feature:
* 2 Doors
* 193L
* Bio Clean
* Adjustable Tray
spesification:
For convenient storage of heavy, space-consuming vegetables, the vegetable case is located in the center where items are easy to see and take out. Panasonic's Vegerator is a completely new style of refrigerator.

* Convenient, Revolutionary "THE VEGERATOR" Easy to See - The frequently used vegetable case is right at waist height, so you can see all the way to the back.
* Easy to Get - You can reach the food inside while standing straight up. It's easy to get even heavy or bulky foods in and out
* Easy to Arrange - You can do everything in a natural posture, with no bending down. This makes it more efficient to use while cooking.


berdasarkan spesifikasi yang disediakan oleh pihak pengeluar produk ini di laman sesawang mereka ternyata peti sejuk ini bukanlah peti sejuk runcit-runcit. jenis yang mampu menyaingi harga sebijik aipon.




tapi telah disalah anggap sebagai file kabinet oleh warga opis gua. Air ribena yang kat dalam tu ntah zaman bila lagi,file-file ngan kertas yang ade tu dah jadi kayu balik sebab dah keras sangat. pengaruh 'indie' ni dah meresap masuk ke dalam jiwa masyarakat berkolar putih secara diam-diam.

Gua dapat detect beberapa sebab kenapa 'peti sejuk' dalam opis gua diperlakukan sedemikian rupa. antaranya ialah:

1-SUHU; iklim di dalam opis gua ni sejuk mengalahkan alaska, kalu dah sejuk apa guna peti sejuk lagi. teh 'o' panas pon kalau dibiar lama-lama dalam opis gua buleh jadi eskrem. macam best jek eskrem teh ni!

2-AWEK; bilangan pekerja dalam opis gua ni 15 orang semuanya termasuk 2 budak praktikal yang hensem-hensem. dalam 15 orang ni ade soram je awek. sudah menjadi kebiasaan kalau kerja bawak bekal-membekal di tempat kerja awek yang konker.yang laki-laki cuma bawak bekalan ilmu di dada je, takpon bekalan rokok. apabila awek ni soram, awek ni pon otomatik segam nak bawak bekal mahupun membekalkan makanan kat warga opis. kalau dia bawak makanan kompem-kompem kena bedal ramai-ramai.kesiam awek tersebut

3-gua malas nak tulis.

4-gua malas nak pikir.

5-lu pikirlah senirik!

berikut adalah 5 faktor,bagaimana peti sejuk kat opis gua terlibat dalm scene-scene'INDIE'. kalau jarak gombak ngan cyberjaya ni dekat dah lama gua bawak balik encik peti sejuk ni kat bilik gua dapat la jugak dia merasa jadi peti sejuk yang sebenar. gua pon boleh buat-buat beliau jadi ekon andai kata kalau tiba-tiba suhu dalam bilik gua masuk kategori panas secara mendadak. global warmin skarang pon dah kena pegang ngn freemason woi, dengar cerite.

Wasalam~Out

No comments:

Post a Comment

laju sikit taip tu woii!!!!