Thursday, October 28, 2010

107~Mari Mengenal Kelantan III

salam~In
hoi seforam....
brandes kijam~
kate nak oplod post banyak-bnayak..
habok pon takdak!
newspaper cutting pom jaadilah.



“PENYOKONG Kelantan sejati sebenarnya berdisiplin. Sekiranya ada terbabit dalam pergaduhan mungkin mereka diprovokasi pihak lawan. Apa yang diketahui, penyokong Kelantan tidak akan menimbulkan kekacauan sekiranya layanan diterima adalah baik,” kata Setiausaha Kelab Penyokong Bolasepak Kelantan, Haron Ali, yang menolak tanggapan sebahagian besar peminat bola sepak tanah air yang melabelkan penyokong skuad Kijang ‘pembuat kacau’.

Sambil tidak menafikan wujudnya kumpulan penyokong fanatik, beliau berkata, mereka terbabit bukannya datang dari Kelantan tetapi menetap di luar di mana turut hadir memberikan sokongan kepada The Red Warriors.


Menurutnya, sudah menjadi adat ‘oghe Kelate’ bila diberikan layanan buruk maka buruklah dibalas tetapi sekiranya diberikan layan baik, mereka akan membalas dengan mesra.


“Ketika Kelantan berkunjung ke Kedah pada separuh akhir pertama baru-baru ini, tiada sebarang kekacauan berlaku apabila penyokong Kelantan dilayan dengan baik.








P/S; so jangan nak try provo-provok gua, buat comel depan gua pon dikategorikan sebagai provok.ingat buat baik gua balas mesra,buat comel gua bagi penendang!!!!





mungkin inilah yang dimaksudkan dengan RED WARRIORS SEJATI DAN BERDISIPLIN!


Wassalam~Out

No comments:

Post a Comment

laju sikit taip tu woii!!!!